Posledná téma
» TATRA 813
Ne 17 január 2016 - 5:17 pre KamilB

» P: MAN 10x4x6 + podvalník
Ut 8 december 2015 - 2:31 pre gino

» Tamiya GF-01 vs. HB-1801 4WD Rock crawler
Pi 27 november 2015 - 21:16 pre manmaro

» ABC pokec
Ut 17 november 2015 - 4:49 pre skodafan1978

» Bashing at BMX park
Ut 10 november 2015 - 2:50 pre MSPDawgs

» STRETNUTIE PREŠOVSKÝCH MODELÁROV
So 17 október 2015 - 2:31 pre KamilB

» Navrh na vikendovu expediciu!
Pi 2 október 2015 - 21:50 pre manmaro

» MX5 NA 1:10
Pi 2 október 2015 - 6:51 pre Subie

» RC SKILLISM by Drift69 - 2015 Projects 17 and 18
St 30 september 2015 - 2:14 pre MSPDawgs

» Nábor ABC 2015/2016
Ne 13 september 2015 - 1:13 pre mik6666

Youtube


Gallery


Podpor nás
Kliknutím na tlačítko DONATE podporíš náš ZÚ sumou 1euro. Ďakujeme!

Pokiaľ nevlastníš paypal účet, môžeš zaslať ľubovoľnú sumu na č.ú. 4203521234/8360

Ďakujeme za každý príspevok, peniaze budú použité na rozvoj a aktivity ZÚ RC auto Prešov
Reklama



Návštevnosť
TOPlist

TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down

TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  JRM za Št 14 október 2010 - 21:29

Chcem vam predstavit, tak trochu exoticky podvozok ktory v nasich koncinach je skor vzacnostou! Nakolko sa jedna o kardanovu konstrukciu klasickej konstrukcie ako napr. TB-03.[ To je on! Arrow [You must be registered and logged in to see this link.] Tento podvozok v niektorej discipline, uz nema sancu na uspech vdaka technickej zaostalosti. Takze po sumarizacii na co by sa asi dal uplatnit, tak mi jednoznacne vyslo iba ak drift alebo najnovsie aj rally. Ale ako niektory z vas vedia, ze uz mame doma jedno driftovacie Yokomo, tak volba logicky padla na WRC! Prestavba na ralye prebehla vcelku rychlo a bez vaznejsich financii, teda zatial. Cely proces si vyzadoval iba prepilovanie spodneho carbonoveho plata to preto aby sa mi zvacsili zdvihy auta, a zaroven aby sa zvacsila aj svetla vyska podvozku. Dalsiou upravou bola vymena tlmicov ktore som vyhrabal kdesi v sufliku konkretne su to z CC-01, ktore zaroven maju vacsi zdvih o cca 7mm, ale bola potrebna aj vymena dolnych ok za kratsie povodne z Eva. Poslednym kozmetickym doplnkom su standartne rallye kolieska ktore tiez trochu zvysuju svetlu vysku. Mimo oka vyditelnou upravou presla aj vymena pohonneho agregatu kde z povodnej 10.5-ky Havoc presiel na 18,5 Goat. Touto upravou sa podstene zlepsilo ovladanie v dolnej hranici otaciek, ale este skusim obednat aj mensie pinion gear, tak o 2-5z aby bol lepsi priestor na krutak! Dalsiou upravou bude vyroba kompletneho spodneho susplechu z tenkeho duraloveho plechu s naslednym vytvarovanim novych bocnic v priestore vanicky, tak ako u TB-03 aby sa dal pouzit volaaky seriovy bordel kryt! Idea EDIT; Arrow Poprosim adminov, aby vsetky Geriho prispevky v tejto teme bezmilosti zmazali, Idea lebo inac pobehnem do ZA, a zmazem toho autora osobne! Idea Laughing :GO:
avatar
JRM
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Počet príspevkov : 1435
Registrovaný : 02.09.2010
Vek : 94
Bydlisko : Crazy World.

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  baracuda za Št 14 október 2010 - 23:05

zaujimavé, ale chcelo by to fotky :)
(lepšie raz vidieť ako sto krát počuť Very Happy )

baracuda
Dôveryhodnosť 2
Dôveryhodnosť 2

Počet príspevkov : 353
Registrovaný : 02.10.2010
Bydlisko : BA

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  JRM za Št 14 október 2010 - 23:12

baracuda napísal:zaujimavé, ale chcelo by to fotky :)
(lepšie raz vidieť ako sto krát počuť Very Happy )
Bude bude neboj sa! Len momentalne je to take zlatane, kde je este nehodno to fotit Idea tzv. vyvojova faza! Laughing
avatar
JRM
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Počet príspevkov : 1435
Registrovaný : 02.09.2010
Vek : 94
Bydlisko : Crazy World.

Návrat hore Goto down

The author of this message was banned from the forum - See the message

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Anonymný za Pi 15 október 2010 - 0:14

Webbie napísal:Pekny podvozok :) +Najkrajsia posledna veta Wink
"páči sa mi to" :)

Anonymný
Anonymný


Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  ggeerrii za Pi 22 október 2010 - 5:32

ake yokomo maš ?
avatar
ggeerrii
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Vaše záujmy : modelárstvo
Počet príspevkov : 1232
Registrovaný : 24.05.2010
Vek : 22
Bydlisko : Žilina

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Kamikaze za Pi 22 október 2010 - 5:44

JRM napísal: EDIT; Arrow Poprosim adminov, aby vsetky Geriho prispevky v tejto teme bezmilosti zmazali, Idea lebo inac pobehnem do ZA, a zmazem toho autora osobne! Idea Laughing :GO:


100 Bodov Very Happy Very Happy Very Happy

//Kamikaze krot smajlov, v kazdom prispevku ich mas 200, bude bananik ak neprestanes Exclamation Exclamation
a snaž sa vyhýbať jednoslovným odpovediam, ako je táto Rolling Eyes

Lukas2003
avatar
Kamikaze
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Počet príspevkov : 147
Registrovaný : 09.08.2010
Bydlisko : Prešov Maticeslovenskej 1

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Honza D za Pi 28 január 2011 - 12:56

Oživím staré téma, jak to vypadá s fotem? :-) Tenhle podvozek na rally mě docela zajímá :-) Jen místo plechu bych dospod použil nějakej plast, tak jak to mají buggyny, abys ušetřil váhu :-)

Mimochodem, co myslíš tou technickou zaostalostí? Podvozek je současník TRF416 a sdílí s ní část dílů. Jestli myslíš kardan, nejde o zaostalost, ale o vymoženost pro použití ve slabších třídách, kde výhody kardanu (nižší odpor a nenáročnost na údržbu) převažují nad nevýhodama (vyšší rotační hmoty a torque steer) :-)

Honza D
Návštevník
Návštevník

Počet príspevkov : 45
Registrovaný : 27.01.2011
Vek : 26
Bydlisko : Vlkov nad Lesy, CZ

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Adames za Pi 28 január 2011 - 20:40

pocuvaj vetsina je tam carbon nie plech
avatar
Adames
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Počet príspevkov : 604
Registrovaný : 29.04.2010
Vek : 20
Bydlisko : Hasniska city :D

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Michell za Pi 28 január 2011 - 22:54

ahoj Honza. dovolim si protirecit Ti. co sa tyka kardanu v podvozkoch podla mojich skusenosti tieto maju celkovo vyssi odpor ako remienkace. ved len staci rukou pretocit odstrojeny jeden aj druhy typ podvozkov. pravda je ze na to ma vplyv u remienkaca aj nastavenie napatia remena(podla mna je vhodnejsie aby bol skor volny ako velmi napnuty , o preklz sa netreba obavat)
avatar
Michell
Dôveryhodnosť 1
Dôveryhodnosť 1

Počet príspevkov : 1066
Registrovaný : 13.08.2010
Vek : 44
Bydlisko : Košice

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Honza D za Pi 28 január 2011 - 23:11

Záleží taky na tom, jaký kardanový podvozky jsi zkoušel. Já zkoušel svoje TB-čko s přidřenýma ložiskama a byl tam cítit odpor rotačních hmot (mám ocelový diferenciál a pevnou osu), ale jak už se to roztočilo, bylo to téměř bez odporu - zatímco u řemínku (čerstvě sestavenej xray T3 2011) jsem cítil drobnej odpor pořád. I když to je subjektivní pocit a je tam víc faktorů, co to ovlivňuje. Ale mám lepší důkaz:

[You must be registered and logged in to see this link.]

zkoušeli jak prototyp s kardanem, tak s řemínkem a rozhodli se pro kardan. Proč? :-)

The drive shaft proved their superiority under belt transmission as was faster on the straight, had incredible on-power exiting from the corners and shocked me with amazing chassis balance which feels like something usual for this car.

a to tam je proti TB-čku ještě jeden převod navíc :-) je to jednoduchý, u řemínku vždy bude potřeba nějaká síla na ohnutí, která zvyšuje odpor :-)

pocuvaj vetsina je tam carbon nie plech

Jasně, vím jak to auto vypadá ;-) měl jsem na mysli to, jak chce JRM udělat vanu z plechu, ideálnější by bylo něco lehčího, aby nepřipravil evo o výhodu nízký váhy.

Honza D
Návštevník
Návštevník

Počet príspevkov : 45
Registrovaný : 27.01.2011
Vek : 26
Bydlisko : Vlkov nad Lesy, CZ

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Michell za Pi 28 január 2011 - 23:30

no mam xray 007 a 008 so znacne uvolnenymi remienkami a uplne nove tb 03d a ako tocim tak tocim predsa len sa mi zda ze ten odpor na ozubeni kardanu je o malo vacsi ako na vyjazdenych remienkoch ( mozno casom trocha sadne to ozubenie diffov na tbcku). je pravda ze na novych sakurach zero ktorych sme v poslednom case par poskladali bol spociatku dost vyssi odpor ale bolo to tym ze remienky sa uz viac nedalo povolit a stale boli dost napnute navyse boli lacnejsie typy , je tu stale moznost pouzit remienky tzv. low friction belt. a myslim ze nejde o ohyb remienka (ale samotne napatie kde vznika odpor) preto ze ten je zanedbatelny oproti treniu na ozubeni. a aj celkovy pocet lozisk je nezanedbatelny napr u xray to je 14 a u tb 03 je 17 ak neratam loziska priamo v diffoch.
avatar
Michell
Dôveryhodnosť 1
Dôveryhodnosť 1

Počet príspevkov : 1066
Registrovaný : 13.08.2010
Vek : 44
Bydlisko : Košice

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Honza D za Pi 28 január 2011 - 23:34

No u řemínku máš taky nějaký tření mezi zuby na řemínku než řemenicí :-) ale jak jsem řekl jinde - dokud vedle sebe nepostavíme 2 stejně vážící auta se stejnou technikou a nevyzkoušíme to, tak se můžem jen hádat :-)

Honza D
Návštevník
Návštevník

Počet príspevkov : 45
Registrovaný : 27.01.2011
Vek : 26
Bydlisko : Vlkov nad Lesy, CZ

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Michell za Pi 28 január 2011 - 23:49

jasnee, to mas pravdu , s tym suhlasim ale s tym testom este bude treba trosku pockat Very Happy , lebo rovnocenne podvozky alebo teda kardan rovnocenny remienku este na trhu standartne myslim nieje.
co sa tyka vyhod kardanu ,vobec ich nepopieram , ved konieckoncov by som si cerstvo nekupil to tbcko :SUPER: , keby som jeho vyhody nepoznal. (vyskusane- za co dakujem Lukasovi 2003)a to ma presvedcilo ze je to lepsi driftovy special ako moja t2 007
avatar
Michell
Dôveryhodnosť 1
Dôveryhodnosť 1

Počet príspevkov : 1066
Registrovaný : 13.08.2010
Vek : 44
Bydlisko : Košice

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Honza D za Pi 28 január 2011 - 23:57

No, rovnocenný by si mohly být Tamiye TRF416 a Evolution 5MS - stejné řízení, stejné zavěšení, volnoběžka, stejný modul ozubení, stejný materiál, stejné možnosti nastavení. Budou se lišit jen tuhostí šasi, ale co se dá dělat, kvůli motoru nemůžeš udělat u kardanu stejný vrchní plato, jako u řemenu :-)

A potom TA-05 II a TB-03 - liší se vyvážením a řízením - to by se ale dalo vyřešit :-)

Tím testem jsem myslel spíš dragrace, aby se potvrdilo, co má teda nižší odpor, jestli kardan nebo řemen :-)

Honza D
Návštevník
Návštevník

Počet príspevkov : 45
Registrovaný : 27.01.2011
Vek : 26
Bydlisko : Vlkov nad Lesy, CZ

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  ggeerrii za Ne 25 december 2011 - 8:51

JRM, hoď dáke foto podvozku Laughing :HOPS: :HOPS: :HOPS:
avatar
ggeerrii
Dôveryhodnosť 3
Dôveryhodnosť 3

Vaše záujmy : modelárstvo
Počet príspevkov : 1232
Registrovaný : 24.05.2010
Vek : 22
Bydlisko : Žilina

Návrat hore Goto down

Re: TB-05 EVO-Ra JRM-Performace.

Odoslať  Sponsored content


Sponsored content


Návrat hore Goto down

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore

- Similar topics

 
Povolenie tohoto fóra:
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.